Aanmelding diagnostiek

Aanmelding diagnostiek

Bij het Autisme Expertisecentrum bieden we alleen diagnostiek aan volwassenen (18 jaar en ouder).

  • Voor nieuwe aanmeldingen start het onderzoek op dit moment waarschijnlijk in November 2020
  • Om u aan te melden voor diagnostisch onderzoek (en eventuele langer durende behandeling na het diagnostisch onderzoek) volgt u de hieronder staande  stappen:

Helaas kunnen we per maand maar een beperkt aantal mensen zien voor diagnostisch onderzoek (ongeveer 16 mensen). Wij hebben er bewust voor gekozen om de kwaliteit van het diagnostisch onderzoek voorop te zetten. We zijn een klein team van psychologen, waarbinnen de lijnen kort zijn en er goed wordt samengewerkt. We vinden het erg belangrijk om op de hoogte te zijn van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van autisme en leveren hier zelf ook een bijdrage aan. Mede hierdoor kunnen we de zorg voor onze cliënten kwalitatief op hoog niveau houden. 


1.Verwijzing van de huisarts

Aanmelden voor diagnostiek en eventueel langer durende behandeling kan alleen als u een verwijzing hebt van de huisarts. Op de verwijzing moet staan dat u verwezen wordt voor Specialistische GGZ (dus niet voor Basis GGZ). Check zelf nog even of dit er ook op staat, dit gaat namelijk vaak fout.
Voor de verzekeraar is het belangrijk dat de volgende informatie op de verwijsbrief van de huisarts staat:

Datum verwijzing
Naam en functie van de huisarts
AGB-code van de huisarts
• Dat er sprake is van een (vermoeden van een) DSM diagnose
• Stempel van de praktijk of handtekening huisarts
Gegevens van uzelf (naam, adres, woonplaats, geboortedatum)
• Verwijzing voor behandeling/diagnostiek in specialistische GGZ (SGGZ)

Controleer goed of deze gegevens erop staan. Als er gegevens ontbreken, dan kan het zijn dat de verzekeraar de kosten niet vergoedt!
Maak voor uzelf een kopie van de huisartsbrief, wellicht heeft u dit nog nodig bij het terugvragen van de kosten aan de verzekeraar

Belangrijk voor verwijzers:
Naast uw verwijsbrief hebben wij ook een ingevuld aanmeldingsformulier en een “verklaring eigen bijdrage” van uw cliënt nodig (zie hieronder). Vraag uw cliënt dus om deze formulieren in te vullen en toe te sturen, daarna kunnen wij hem/haar uitnodigen.

2.Onderteken de verklaring eigen bijdrage.

Afhankelijk van uw type basis verzekering betaalt u voor het diagnostisch onderzoek en/of de behandeling mogelijk een eigen bijdrage.
Ga voor meer informatie naar de pagina kosten

Door het onderstaande formulier te ondertekenen en op te sturen geeft u aan dat u zich hier bewust van bent.

Het formulier Verklaring eigen bijdrage downloaden en uitprinten!

Let op: cliënten van de volgende verzekeraars kunnen we voor 2020 niet toelaten: 

  • CZ
  • IZZ (CZ)
  • Nationale Nederlanden
  • Ohra
  • De Friesland
  • Anderzorg
  • Hema
  • Zorg en zekerheid
  • Just
Deze verzekeraars staan namelijk niet toe dat meerdere hulpverleners bij een cliënt betrokken worden. Wij werken altijd in teamverband, omdat dit de kwaliteit van de zorg verhoogt. Mocht u verzekerd zijn bij één van deze verzekeraars, dan kunt u helaas niet bij ons terecht.

3. Invullen aanmeldformulier.

Vul het ‘aanmeldformulier diagnostiek’ in. Mocht u op sommige vragen het antwoord niet weten, laat deze vragen dan open (bij vraag 1 graag wel alles invullen).

klik hier voor downloaden aanmeldformulier diagnostiek!

4.Opsturen formulieren.

Belangrijk: Pas als beide formulieren en de verwijzing door ons is ontvangen komt u op de wachtlijst.

Stuur de verwijzing van de huisarts, de ondertekende verklaring eigen bijdrage en het aanmeldformulier per Email (info@autismeexpertise.nl) of per post naar ons toe. Het postadres is:

Autisme Expertisecentrum
Goyergracht zuid 39
3755 MZ Eemnes

Of u kunt gebruikmaken van de optie veilig mailen.

 

Start veilig bericht